Een paar maanden geleden moest ik ’s avonds laat nog even de deur uit. Ik liep naar het parkeerterreintje naast ons huis, waar ik iemand voorovergebogen zoekend onder een lantaarnpaal aan trof. Ik vroeg hem of hij iets zocht. De man bleek zijn autosleutels kwijt te zijn en ik bood aan even te helpen zoeken. We speurden samen de bodem af in het licht van de lantaarnpaal. Toen ik vroeg of hij zeker wist dat hij de sleutels hier verloren had, antwoordde de man: “nee, een meter of tien verderop, maar daar is het aardedonker”. Lees verder
Categoriearchief: Geen categorie
Ik ben smoorverliefd op mijn klant
De uitspraak van Judith Schoenmaeckers toen ze door het SMA gekozen is tot commercieel directeur van het jaar.
Ze had lef om het anders te doen, door niet de Randstad organisatie maar de klant centraal te zetten en uiteraard de verliefdheid te laten volgen door houden van.
Judith verdiepte zich echt met haar team in de klant en zijn branche. Hierdoor waren ze een gelijkwaardige en serieuze gesprekspartner. De klant voelt zich gewaardeerd en begrepen.
Veel organisaties zijn de afgelopen jaren heel druk geweest om de processen en procedures zo in te richten dat alles op elkaar afgestemd is waardoor dit zo kosten efficiënt mogelijk kan verlopen.
In 7 stappen naar een succesvol telefonisch acquisitie gesprek
Veel verkopers stellen telefonische acquisitie uit omdat het lastig is, niet succesvol en omdat het ervaren wordt als geen leuke taak.
De oplossing is om het uit te besteden aan een professional of de verkopers te helpen om wel succesvol te zijn.
Bij telefonische acquisitie is focus en een glimlach heel belangrijk.
Kortom je eigen mindset bepaalt voor een groot gedeelte je succes.
Gebruik jij al NIVEA ?
LANG LEVE WHATSAPP
Wij willen echte mensen !
Wie herkent het niet ?
• Een keuze menu….druk 1 voor verkoop, druk 2 voor service
• Eindeloos in de wacht staan……
• Houdt uw klantnummer bij de hand zodat wij u snel kunnen helpen……..
• Steeds opnieuw moeten uitleggen waar het over gaat
Een goed communicatieplan is een must.
We doen het iedere dag, veelal op ad-hoc basis en we zien allemaal het belang; dan is het toch gek, dat we niet voldoende aandacht besteden aan- en tijd investeren in goed opgezette en professionele communicatie?! Lees verder
Laat geen open einde!
Ik ben recentelijk op pad geweest voor een relatie met een aantal verkopers voor verkoopbegeleiding in de praktijk. Deze verkopers, die overigens al jaren actief zijn in “het verkoopvak”, zorgen zelf voor de vulling van de agenda door middel van “koude acquisitie”.
Ook tijdens de verschillende verkoopgesprekken werden de juiste vragen gesteld, Lees verder
De onmisbare mix voor succes
Om professioneel en succesvol ondernemer, manager of leider te zijn, is een goede balans van de vier competenties in “de onmisbare mix” noodzakelijk;
- Kennis en opleiding. (Kennen)
- Vaardigheden en ervaring. (Kunnen)
- Motivatie en houding. (Willen)
- Persoonskenmerken. (Zijn)
In snel Nederlands; kennen, kunnen, willen, zijn. Lees verder