Nieuwe klanten zoeken in het donker

Wim van der MarkEen paar maanden geleden moest ik ’s avonds laat nog even de deur uit. Ik liep naar het parkeerterreintje naast ons huis, waar ik iemand voorovergebogen zoekend onder een lantaarnpaal aan trof. Ik vroeg hem of hij iets zocht. De man bleek zijn autosleutels kwijt te zijn en ik bood aan even te helpen zoeken. We speurden samen de bodem af in het licht van de lantaarnpaal. Toen ik vroeg of hij zeker wist dat hij de sleutels hier verloren had, antwoordde de man: “nee, een meter of tien verderop, maar daar is het aardedonker”. Lees verder

Ik ben smoorverliefd op mijn klant

Geert de Klaver

 

 

 

 

De uitspraak van Judith Schoenmaeckers toen ze door het SMA gekozen is tot commercieel directeur van het jaar.
Ze had lef om het anders te doen, door niet de Randstad organisatie maar de klant centraal te zetten en uiteraard de verliefdheid te laten volgen door houden van.

Judith verdiepte zich echt met haar team in de klant en zijn branche. Hierdoor waren ze een gelijkwaardige en serieuze gesprekspartner. De klant voelt zich gewaardeerd en begrepen.

Veel organisaties zijn de afgelopen jaren heel druk geweest om de processen en procedures zo in te richten dat alles op elkaar afgestemd is waardoor dit zo kosten efficiënt mogelijk kan verlopen.

Lees verder

In 7 stappen naar een succesvol telefonisch acquisitie gesprek

Geert de KlaverVeel verkopers stellen telefonische acquisitie uit omdat het lastig is, niet succesvol en omdat het ervaren wordt als geen leuke taak.

De oplossing is om het uit te besteden aan een professional of de verkopers te helpen om wel succesvol te zijn.
Bij telefonische acquisitie is focus en een glimlach heel belangrijk.

Kortom je eigen mindset bepaalt voor een groot gedeelte je succes.

Lees verder

Wij willen echte mensen !

Geert de Klaver

 

Wie herkent het niet ?

 

 

 

• Een keuze menu….druk 1 voor verkoop, druk 2 voor service
• Eindeloos in de wacht staan……
• Houdt uw klantnummer bij de hand zodat wij u snel kunnen helpen……..
• Steeds opnieuw moeten uitleggen waar het over gaat

Lees verder

Heb jij wel een goed kennismakingsaanbod?

Wim van der MarkPotentiële klanten oriënteren zich steeds meer online. Zonder goed kennismakingsaanbod ben je ze zo weer kwijt. In 2013 ging volgens Google aan 60% van alle aankopen online oriëntatie vooraf. Dus ook voor dingen die je in een gewone winkel koop. Dat betekent dus dat er waarschijnlijk ook veel mensen op zoek zijn naar jouw aanbod. Lees verder

Werk jij ook volgens het KISS-principe?

Guido Vermeeren Business Coaching & Management TrainingWerken volgens het KISS-principe, wat is dat nu weer? Weinig sensueels, vrees ik. Maar wel een sleutel tot efficiënt en snel werken.
Veel mensen hebben de neiging om, als iets belangrijk is, daar steeds meer woorden aan te weiden. Vaak met als onbedoeld resultaat dat de boodschap steeds onduidelijker wordt, of dat de luisteraar halverwege het verhaal al is afgehaakt.

Ook bij presentaties, verkoopgesprekken en in offertes zie je regelmatig een oerwoud van woorden, die niets toevoegen aan de kern, maar juist voor ruis zorgen.

In dat geval is het handig om jezelf het KISS-principe eigen te maken.
KISS is een Engels acroniem (een afkorting die als woord wordt uitgesproken) met een duidelijke opdracht, al is de exacte bewoording op meerdere manieren in te vullen:

  • Keep It Simple, Stupid!
  • Keep It Short & Simple!
  • Keep It Simple & Straightforward!
    Lees verder