De operatie verpest het ook altijd!!

Maarten van der Leij-123commercie-websiteCommercie VS Operatie in de transport

Het is de operatie!

Bij veel bedrijven loopt de operatie via vaste planning en procedures. Een planning moet strak zijn. “Aparte” afspraken met een individuele klant maakt plannen lastig. Commercie noemt dat vaak niet klantgericht!

Nee, het is de commercie!
Lees verder

Ik ben smoorverliefd op mijn klant

Geert de Klaver

 

 

 

 

De uitspraak van Judith Schoenmaeckers toen ze door het SMA gekozen is tot commercieel directeur van het jaar.
Ze had lef om het anders te doen, door niet de Randstad organisatie maar de klant centraal te zetten en uiteraard de verliefdheid te laten volgen door houden van.

Judith verdiepte zich echt met haar team in de klant en zijn branche. Hierdoor waren ze een gelijkwaardige en serieuze gesprekspartner. De klant voelt zich gewaardeerd en begrepen.

Veel organisaties zijn de afgelopen jaren heel druk geweest om de processen en procedures zo in te richten dat alles op elkaar afgestemd is waardoor dit zo kosten efficiënt mogelijk kan verlopen.

Lees verder

In 7 stappen naar een succesvol telefonisch acquisitie gesprek

Geert de KlaverVeel verkopers stellen telefonische acquisitie uit omdat het lastig is, niet succesvol en omdat het ervaren wordt als geen leuke taak.

De oplossing is om het uit te besteden aan een professional of de verkopers te helpen om wel succesvol te zijn.
Bij telefonische acquisitie is focus en een glimlach heel belangrijk.

Kortom je eigen mindset bepaalt voor een groot gedeelte je succes.

Lees verder

Telefonische acquisitie – Koude acquisitie: Sluit altijd positief af!

Maarten van der Leij-123commercie-websiteBlijf professioneel. Ga voor de lange termijn.

Door veel verkopers, managers maar ook verkoopdirecteuren wordt het nog steeds gezien als het minst leuke, lastigste deel van de verkoop: Het maken van afspraken of het verkopen via de telefoon.

Als je dan vraagt waarom verkopend Nederland het lastig vindt om de telefoon te pakken komt het er vaak toch op neer, dan men bang is om afgewezen te worden aan de telefoon; Lees verder

Klantgerichte ZZP’er de beste wensen!

Gregor Gersen

Gregor Gersen

Laatst hebben Peter en zijn vrouw, goede vrienden van mij, een nieuwe keuken aangeschaft. Bij de aanschaf alleen bleef het niet. De plaatsing an sich, nieuw stucwerk op de wanden. De verlichting moest verlegd worden. Schilderwerk etc. etc. Kortom veel werk voor een Klantgerichte ZZP’er

In deze tijden zou je denken dat die mensen inmiddels wat klant- en service gerichter zijn geworden. Niets is minder waar. Lees verder

Kinderachtig

Maarten van der Leij-123commercie-websiteAfgelopen week was ik op bezoek bij een bestaande relatie. Ik had mij aangemeld bij de receptioniste. Ze vroeg mij nog even te wachten in de lobby omdat het eerdere overleg van mijn contactpersoon iets zou gaan uitlopen. Lees verder

Wij willen echte mensen !

Geert de Klaver

 

Wie herkent het niet ?

 

 

 

• Een keuze menu….druk 1 voor verkoop, druk 2 voor service
• Eindeloos in de wacht staan……
• Houdt uw klantnummer bij de hand zodat wij u snel kunnen helpen……..
• Steeds opnieuw moeten uitleggen waar het over gaat

Lees verder