In 7 stappen naar een succesvol telefonisch acquisitie gesprek

Geert de KlaverVeel verkopers stellen telefonische acquisitie uit omdat het lastig is, niet succesvol en omdat het ervaren wordt als geen leuke taak.

De oplossing is om het uit te besteden aan een professional of de verkopers te helpen om wel succesvol te zijn.
Bij telefonische acquisitie is focus en een glimlach heel belangrijk.

Kortom je eigen mindset bepaalt voor een groot gedeelte je succes.

De onderstaande 7 stappen helpen je naar een succesvoller telefonisch acquisitie gesprek dat wel leuk is.

1 Beschrijf het probleem dat je kan oplossen of het plezier dat kan je brengen voor je potentiële klant
• Verkopers doen te weinig acquisitie

2 Wat is hiervan het gevolg?
• Te weinig nieuwe klanten
• Continuïteit komt in gevaar

3 De punten 1 en 2 zorgen voor een kapstok om het telefoon gesprek te beginnen:
Uit recent onderzoek blijkt dat veel verkopers acquisitie uitstellen, mag ik u in dat verband een paar vragen stellen?

4 Inleidende vragen
Hoeveel verkopers heeft u?
• Zijn uw verkopers ook verantwoordelijk voor acquisitie?
• Welk percentage van hun tijd worden ze geacht aan acquisitie te besteden?

5 Probleemvragen
Wordt dat percentage gehaald?
• Maakt u zich daar wel eens zorgen over?
• Leidt dit er ook toe dat de new business targets gehaald worden?

6 Vragen naar gevolg
Hoe lang kan dat zo doorgaan?

7 Afsluiten met het maken van de afspraak
Kunt u dinsdag of woensdag om 09.00 uur?

Share Button

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *