Verkooptraining en coaching

De kwaliteit van commerciële communicatie staat zwaar onder druk
De druk op het communicatieve vermogen van een verkoper neemt exponentieel toe. Tijdsgeest en tijdsdruk spelen hier een grote rol. Er moet meer gebeuren in minder tijd. Sales wordt doodgegooid met nieuwe gadgets en apps die ons zouden moeten helpen beter met elkaar te communiceren. Niets is minder waar. We communiceren wel meer, over grotere afstanden en sneller, maar niet beter. De kwaliteit van communiceren staat zwaar onder druk.

De klant kleur laten bekennen
Funest voor een verkoper, wiens succes afhankelijk is van een goede communicatie. Succes staat of valt met het luisteren naar je klant, het vermijden van aannames, met open en een open houding de klant tegemoet treden. Niet tevreden zijn met een half antwoord om de rest met een eigen interpretatie in te kleuren. Nee, de klant kleur laten bekennen, daar gaat het om. De klant is het middelpunt van het universum en een goede verkoper sluit daar bij aan. Hij “leest “de klant en komt met de beste oplossing voor zijn klant.

Winst realiseren door trainen en coachen van salesmensen
Dat is de essentie van goed verkopen en daar zijn resultaten te verbeteren als het gaat om het trainen en coachen van salesmensen. En logischerwijs pakken we daar door in onze training- en coaching-sessies, zodat de basis weer klopt en de noodzakelijke competenties daarbovenop verder ontwikkeld kunnen worden. Daarvoor hebben we dan een ook een breed palet aan trainers en trainingsmodules voorhanden:

  • Telefonische acquisitie
  • Gespreks- en vraagtechnieken
  • Offertes schrijven
  • Commerciële presentaties geven.

Zowel beginnende verkopers als een door de wol geverfde Key Account Managers kunnen grote stappen maken in de communicatie met klanten en het beter verkopen van producten, diensten of concepten.

Stel een vraag of neem contact op